Utvecklingssamtal!

Vissa gånger känner jag mig så himla vuxen. Det är inte ofta konstigt nog med två kids och allt vi hunnit med. Men idag var ett sånt vuxenmoment när jag och Gurra gick på utvecklingssamtal på Erics förskola! 
 
Han har ju inte gått så mycket eftersom han var sjuk en vecka, och ledig med oss en vecka när Adam föddes. Och innan dess så hämta vi honom vid ett, två på dagen. Hur som! Lämningarna denna vecka har vart en dröm, Eric har verkligen vart glad både lämning och hämtning. Och pedagogerna hade bara bra saker att säga. Tydligen så är han både trevlig och glad (lite tvärtemot vad han har vart hemma sista månaden...) Han äter dock inte lunch, men det visste  vi. Han är kräsen med andras mat, min mat och gammelmormors är det som går hem! De sa också att det är bra om han går fyra dagar 9-15 istället för 3 dagar 9-13 som vi tänkt. Det var något som jag och G pratat om också eftersom det tar ett tag för E att komma in i leken och när han kommer på morgonen så är många redan i full fart med något, efter vilan får han ju vara med och "starta upp" lek. 
 
Efter utvecklingssamtalet gick vi hem och sov någon timme och efter att G hämtat Eric myste vi med fruktsallad och Alfonsfilm i soffan. 



 


Kommentera här: