Bröllopsveckan i Dubai (del 1)

Så Dubai då. Ska jag köra början till slut på en gång?Ah vi får se hur långt jag hinner...
 
Vi började ju resan som vanligt med att bo på Clarion på Arlanda som vi alltid gör. Så skönt att få en lugn start på resan, god frukost och slippa oroa sig för köer, incheck etc. Och så åt vi ju på favoritstället.
 
 
Vi flög med Emirates och det kommer vi fortsätta med kan jag säga. Superbra service! Maten var god, drycken gratis, Eric fick en ryggsäck på vägen dit med pyssel och en filt med gosedjur på vägen hem. Alla stolar hade egen tv med massor av underhållning. Resan tog ca 6 timmar och vi landade sent på kvällen. Vi kom i säng vid 4 på morgonen efter att ha beställt roomservice...
 
Första dagen tog vi det bara lungt, vad jag kan komma ihåg...Eller nej! Vi hade ju möte med prästen då. Vi åkte till Dubai Mall på eftremiddagen och lämnade Eric med våra vänner C och J, och sen satte sig och jag G i en taxi och åkte till Norska sjömanskyrkan som låg i skolkvarteren. Där träffade vi en norsk präst - G fattade inte ett ord vad han sa - och sen träffade vi våran präst Marcus. Vi blev SÅ glada att det var en ung och skön präst som vi genast klickade med. 
 
Efter mötet åkte vi till Mallen igen och tittade runt - det var helt galet stort och vi hade SÅ ont i fötterna. Vi åt på Cheesecake factory och det var ju för gott...
 
 
Dagen efter var det möten igen. Först kom underbara Monica hem till vårat hotell för att göra en make up och hår test. Vi klickade också direkt och hon var SÅ duktig. jag beskrev hur jag ville ha det och hon fixade det nästan direkt. Eller frisyren testade hon en sak på men vi tittade både i spegeln och sa samtidigt att jag såg ut som en gammal tant. Så hon fixade lite mer och till slut var vi nöjda båda två. 
Direkt när vi blev klara fick jag och G springa iväg till Ritz som låg rätt över gatan. Där träffade vi Joelle - våran stylist och Andreea som arbetar som event koordinator på Ritz. Vi gick igenom menyn, vigselplats och allt praktiskt. Den platsen vi hade valt för vigsel slopade vi och valde en ny. Vi hade ju tänkt strand först, men nu blev det i trädgården. 
 
På kvällen mötte vi upp morbror och kompisarna för att äta middag på efterlängtade Shake Shack. Vi åt där hela tiden vi var i New York och jag har längtat!
 
 
Sen kom äntligen dagen för stranden! Eller, först var vi i Dubai outlet Mall - inget att rekomendera. Hittade ingenting. Bara en kamera till bröllopet, men sånna fanns det överallt. Men efter det, då var det strandhäng ett par timmar med bror och familj som kommit dit då med.
Kvällen spenderades på en jättefin grekisk restaurang längs JBR med bror och familj, morbor och Gs pappa och bror. 
 
Efter frukost nästan dag blev det stranden igen. Det var verkligen så skönt, absolut inte så där varmt att man låg och svettades och vattnet svalkade. Eric hade såklart superkul med kusin vitamin. På kvällen åkte vi till Emirates Mall som var betydligt skönare än Dubai Mall, men ändå helt gigantisk. Vi åt kanon god mat och shoppade lite till bröllopet. 
 
Dagen efter var dagen före bröllopsdagen och vi mötte upp så många vi kunde på stranden för att käka lunch, prata och chilla lite. Sen gick jag och gjorde manikyr och pedikyr, i TRE timmar, höll på att gå sönder av rastlöshet. Mötte sen upp alla kompisar och delar av familjen för att käka en lite "inför" middag. Jag var mest stressad över saker som inte hade blivit gjorda, så vi lämnade tidigt och stack till Ritz för att checka in. Inte för att det blev så tidigt, vi kom iordnig vid halv 1...
 
Hotellet var verkligen SÅ lyxigt och fint - det vi såg iallafall. Måste åka dit igen för nu hann vi ju inte bada eller någonting. där. 
 
 
 
Ja och dagen efter blev det bröllop! Men det får faktiskt bli ett annat inlägg. Han ungeför 10000 bilder att välja på så... Och hela veckan efter när vi bodde på Atlatis med! Ojoj...
1 Marit:

skriven

Äntligen! Som jag har längtat! ;) Så kul att läsa, ser riktigt fram emot fortsättningen :) god nattis!

2 Sara:

skriven

Hej! Mitt namn är Sara och jag studerar till eventkoordinator i Skåne. Jag undrar om du fortfarande har någon kontakt med Andrea som du skriver om här i ditt inlägg och om det möjligtvis finns någon chans att jag skulle kunna få tag i en mejladress eller liknande till henne genom dig?

Slutligen - vilken fantastisk grej att gifta sig i Dubai!
Grattis i efterskott :)

Kommentera här: