Morning morning

När vi gick till Föris idag stannade vi direkt utanför porten. "Lukta Eric!" sa jag och drog ett djupt andetag. "Det luktar höst!" fortsatte jag och kände liksom lite lycka i kroppen. Jag älskar hösten. Jacka, halsduk, helst soliga dagar så jag kan maskera mig ännu mera med solglasögon. 
"Jag känner ingenting" konstaterade min förstfödde och gick vidare mot föris. 
 
Hösten innebär verkligen nystart - ja jag vet att jag tjatar om detta, men det är verkligen exakt så det känns. Det är liksom en ny chans att se på saker, ta tag i det där som en borde gjort innan sommaren egentligen och en har saker att se fram emot. Eller jag har det iallafall! Adams första födelsedag, min mans 30 års dag som han förvisso inte vill fira, massa roliga events med Eric, och att G ska vara ledig en hel månad i vinter! Våran resa! Två veckor sol och bad, fem+ stjärnigt hotell och vi ska inte vare sjuka en enda dag (så du vet det universum). 
 
Jag ska försöka få till en läkartid med. Jag går på utredning med sköldkörteln, ligger på 75 microgram levaxin just nu men mår inte direkt bättre. Eller jo, för jag tog inte medecinen på 6 dagar och blev på riktigt helt sjuk i huvudet. Kunde inte föra ett samtal, mitt humör var katastrof och jag var så himla trött. Så lite hjälper ju levaxinet. 
Men jag måste försöka få en läkare att lyssna på mitt magonda och min pcos. Den har blivit så himla mycket värre sista tiden och i kombo med sköldkörteln känns det som ett enda hormon virrvarr i kroppen. 
Men det är ju det där med att jag ska ta mig tiden och det gör jag inte.
 
De minsta projekten är de som jag drar ut på mest. 
Jag har inga problem med att starta upp renoveringar och storstädningar - det svåra är att avsluta dem och göra just de där mini-grejerna. Typ ta bort ramlösaflaskan som legat under soffan i två veckor. Eller hänga upp kläderna som ligger på golvet inne i klädkammaren. 
 
Hur som - nystart! Yeay!Laddade ner appen lifesum för att få "svart på vitt" hur mycket jag får i mig per dag. Kalorier är inget jag är intresserad av, men kolisar och så. Spännande!
 
 
 
 

Kommentera här: